Nieuws

De wereld van CBZ staat niet stil. We haken in op actuele gebeurtenissen in de markt, delen onze visie op zaken en creëren nieuwe diensten en producten. Hieronder brengen we u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen:

15 maart 2020

Kleine aanpassing dienstverlening 16-03-2020

Gelet op de actuele ontwikkelingen en richtlijnen omtrent Covid 19 heeft CBZ besloten om de werkwijze met betrekking tot het uitvoeren van de Verzuimbezoeken per direct […]
27 februari 2020

Verzuim uit angst voor het coronavirus?

Het coronavirus komt steeds dichterbij. De eerste besmetting in Nederland is gemeld. Wat kan je als werkgever en werknemer doen om besmetting te voorkomen en onterechte […]
19 november 2019
MFA

Multi-Factor Authenticatie (MFA) voor CBZelf

Veilig inloggen in CBZelf Hoewel CBZelf geen echte medische gegevens bevat, worden ziekte en verzuim vaak in één adem genoemd. De term ziekte is volgens de […]
1 oktober 2019
Frequent verzuimgesprek

Het CBZ-frequent verzuimbezoek biedt uitkomst

Het CBZ-frequent verzuimbezoek biedt uitkomst! Meldt uw werknemer zich meer dan 2 keer per jaar ziek? Dan is er sprake van frequent verzuim. Frequent verzuim verstoort […]
20 juni 2019

Training: Verander een ziekmelding in een gesprek over inzetbaarheid

Meestal is de leidinggevende het eerste aanspreekpunt bij verzuim. Dat is een grote verantwoordelijkheid want het eerste gesprek is in veel gevallen bepalend voor de duur […]
5 juni 2019

Gastles verzuim aan studenten

De meeste acties om voortijdig schoolverlaten te voorkomen zijn vooral gericht op het aanpakken van verzuim. Er wordt pas actie ondernomen als het verzuim al een […]
16 mei 2019
CBZ aanbellen

De meerwaarde van het CBZ-verzuimbezoek

Bellen of aanbellen? Waarom zou je bij iemand thuis langs gaan om een verzuimgesprek te voeren als je ook gewoon de casemanager kan laten bellen of […]
16 mei 2019

Hoe gaat u om met conflicten?

Ruzies, conflicten, onenigheid, hoe je het ook wilt noemen, overal komen we situaties tegen, waarin er sprake is van een disbalans in meningen, opvattingen of verantwoordelijkheden. […]
2 april 2019
Kans-klachten

Pak die KANS aan

KANS is de verzamelnaam voor klachten aan de arm, nek en of schouder en wordt vaak gezien als een werkgerelateerd probleem. Onze lichamen zijn eigenlijk helemaal […]
1 april 2019
Gastles

Interview ROC Tilburg

Fogel von der Fuhr is coördinator studentenbegeleiding op het ROC Tilburg, School voor Commerciële Dienstverlening. Wij vroegen haar naar haar ervaringen met CBZ in de gezamenlijke […]
27 maart 2019
Geluk bij een ongeluk

Wat is (werk)geluk?

Iedereen kent het positieve gevoel van geluk. Zo heb je puur geluk (stom toeval), bijvoorbeeld als je de loterij wint of nèt niet van de trap […]
19 oktober 2018

Taakdelegatie

Onze verzuimrapporteurs worden doorgaans ingezet als ‘verlengde arm’ van de werkgever of casemanager. Persoonlijk contact met de medewerker, sturing op gedrag en concrete afspraken over werkhervatting […]