Missie

CBZ heeft de ambitie om het werkgeluk in Nederland te vergroten. Dit doen wij door oplossingen te bieden om verzuim te voorkomen en mensen bewust te maken van hun (verzuim)gedrag.

Als verzuim onvermijdbaar is, maken wij het verzuim bespreekbaar en richten wij ons op een zo spoedig mogelijke terugkeer naar passend werk.

CBZ – De kortste weg naar succes in het terugdringen van verzuim en verandering van het verzuimgedrag!

Visie

Verzuim betekent dat mensen niet doen wat ze moeten doen en/of niet zijn waar ze moeten zijn. De oorzaak van dit gedrag is vaak onduidelijk, terwijl de gevolgen ingrijpend en kostbaar kunnen zijn.

Wij ondersteunen, adviseren en begeleiden bedrijven, overheid en onderwijs om mensen duurzaam inzetbaar te houden. Daarbij is de wens van de klant ons vertrekpunt.

Geschiedenis

CBZ is opgericht in 1994 en kende een vliegende start. In korte tijd groeide CBZ uit tot een betrouwbare aanbieder van verzuimbezoeken in heel Nederland. In de loop der jaren hebben we ons ontwikkeld van pionier tot specialist. We groeiden van ondersteuner voor arbodiensten en re-integratiebedrijven naar een bedrijf dat rechtstreeks werkt met werkgevers, overheid en onderwijsinstellingen. Naast de aanpak van verzuim richten we ons de laatste jaren steeds meer op het voorkomen van verzuim. Want voorkomen blijft nog altijd beter dan genezen.

Het Team

Eric Emmen – Algemeen directeur
“Als verpleegkundige heb ik oog voor de mens en gezond functioneren. Elke doelgroep en elk bedrijf vraagt om een eigen, unieke benadering. Daarom werken wij enkel op maat en stemmen we onze werkwijze af op de wensen van de opdrachtgever. CBZ is marktleider op het gebied van verzuimbezoeken en onze dienstverlening richt zich ook steeds meer op verzuimpreventie. Samen met mijn team wil ik verzuim voorkomen, verkorten en terugdringen.”

Puck Hoendervangers – Sales consultant
“Als voormalig consultant bij uitzend- en payrollorganisaties weet ik hoe hoog de kosten van verzuim voor werkgevers kunnen oplopen en wat de gevolgen op de werkvloer kunnen zijn als een medewerker uitvalt. Samen met onze opdrachtgevers breng ik de verzuimproblematiek in kaart en adviseer ik onze diensten waarmee het verzuim wordt verkort, teruggedrongen of zelfs voorkomen kan worden. Ik geef zelf ook trainingen, presentaties en gastlessen. Mijn baan is daarom ook erg leuk en afwisselend. Ik kijk er naar uit om samen met u aan de slag te gaan om uiteindelijk verzuim te voorkomen en meer werkgeluk te creëren!”

Jolanda van Horen – Officemanager
“Als office manager van CBZ zie ik klanttevredenheid als één van mijn voornaamste verantwoordelijkheden. Dat is en blijft mensenwerk. Tijdens mijn werk stuur ik zowel de klantenservice als de buitendienst aan. Wij streven in de gehele organisatie naar optimale klanttevredenheid in de vorm van duidelijke antwoorden, oplossingen voor problemen en in ieder geval altijd maximaal meedenken met de klant. De klant is bij ons nog steeds koning.”

Jan-Willem Geerhold – Financieel manager

“Verzuim speelt een belangrijke rol bij alle bedrijven en instellingen. Wij hebben daardoor zeer uiteenlopende klanten. Ons financiële team heeft als doel dat zowel de bakker op de hoek als een overslagbedrijf uit de Rotterdamse haven onze factuur met plezier betaalt. We moeten daarvoor niet alleen een goede dienst verlenen maar ook de beste service leveren om het financiële proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.”

Opdrachtgevers

CBZ werkt voor bedrijven, arbo-diensten, maatschappelijke instellingen, overheid en onderwijsinstellingen. Met meer dan 800 verschillende opdrachtgevers bereiken wij zo’n 3,5 miljoen mensen.

Onze diensten stemmen wij af op de wensen van de klant. Benieuwd voor wie wij werken en wat wij voor hen doen? Bekijk hier enkele casussen

—–