Leilah Odeh is Beleidsmedewerker Verzuim en VSV van het ROC van Amsterdam, vestigingen MBO College Airport en MBO College Amstelland.
Het ROC van Amsterdam is al jaren klant bij CBZ en wij vroegen Leila het volgende:
Het is één van de tools die wij inzetten in onze verzuimaanpak.
Het unieke van de verzuimbezoeken van CBZ is de snelheid: vraag je vandaag een verzuimbezoek aan, wordt de student vandaag bezocht. Als je snel wil weten of de student thuis is of niet, dan moet je bij CBZ zijn. Voor je lik-op-stukbeleid een cruciale factor.
Dat studenten in de gaten krijgen dat we bezorgd om hen zijn en dat hun afwezigheid niet ongemerkt blijft.
Het verzuimbezoek wordt door de teams ingezet als het op geen enkele andere wijze lukt om contact te krijgen met een student.
Het “schrikeffect” bij de studenten wat zich rondspreekt. Dit heeft goede effecten in die zin dat studenten het niet zo ver laten komen.
Het varieert van verbaasd, geërgerd tot positief: de afwezigheid valt op!
Die verloopt prettig.
Jazeker.
Ik mis de nieuwsbrief en heb de lekkere bonbonnetjes gemist in januari, vond ik altijd erg attent en is ook een manier die niet veel kost maar wel klanten bindt.